Kisah Kelahiran Yang Unik

on Monday 23 April 2012

1. Wanita yang melahirkan anak-anaknya dengan waktu kelahiran yang unik

Seorang ibu di Michigan bernama Barbara Sopher, merayakan ulang tahun putrinya, Cearra pada tanggal 10, bulan 10, tahun 2010 (10/10/10), diikuti dengan putranya yang lahir pada tanggal 9, bulan 9, tahun 2009 (09/09/09), dan seorang lagi putrinya yang lahir pada tanggal 8, bulan 8, tahun 2008 (08/08/08). Memang benar-benar aneh, namun Barbara mengaku bahwa dia dan suami tidak pernah merancang pola kelahiran anak-anaknya yang unik tersebut.

kisah kelahiran unik, anak unik,

2. Bayi yang lahir jam 1:11 pada 01.11.2011

Seorang wanita di Minnesota melahirkan bayinya tepat pada jam 1.11 a.m, selasa, 11 Januari 2011. Mereka melihat pada jam di saat detik-detik peristiwa kelahiran putri mereka.


3. Saudari kembar yang bersalin di hari dan di rumah sakit yang sama

Amy Gilbert dan Allison Oliverio yang keduanya berusia 25 tahun, kedua-duanya sama-sama melahirkan anak di rumah sakit yang sama di bilik yang bersebelahan. Proses melahirkan mereka juga ditangani oleh doktor yang sama. Amy melahirkan bayi yang bernama Claire, dan Allison melahirkan bayi yang bernama Garret. Dan uniknya, beza kelahiran anak mereka berdua hanya 14 minit, beza beratnya 14 pound, dan beza ukuran tubuhnya 14 inci.


4. Lima Anggota keluarga yang bersalin pada tanggal yang sama

5 orang anggota daripada sebuah keluarga bersalin pada tanggal yang sama. Yang paling muda bernama Mila, yang lahir pada tanggal 29 Mac 2010. Keunikan ini bermula pada 70 tahun yang lalu oleh Anita Marshall, diikuti dengan putrinya serta cucu-cucunya yang memiliki tanggal kelahiran yang sama dengan dirinya.


5. Wanita yang melahirkan dengan operasi caesar yang dilakukannya sendiri ( berani betul perempuan ni )

Ines Ramirez ialah satu-satunya wanita yang diketahui melakukan operasi caesar sendiri pada proses melahirkan anaknya. Pada malam tersebut, klinik yang terdekat berjarak 80 km, sementara suaminya sedang berada di kantin dan tidak mempunyai telefon untuk dihubungi. Di saat itu, ibu beranak 6 berumur 40 tahun baring di kerusi kayu, dia mengambil alkohol dan sebuah pisau dan memotong perutnya sendiri. Dengan bergantung kepada lampu rumah yang sedia ada, dia mengiris perutnya sampai ke dalam uterus dan menarik bayi laki-lakinya dari dalam perut. Setelah memotong tali pusat si bayi, akhirnya dia pingsan, dan setelah sedar, dia menutup luka di perutnya dengan sweater dan menyuruh anak lelakinya yang berusia 6 tahun untuk meminta pertolongan. Beberapa jam kemudian, seorang pembantu kesihatan datang dan membawanya ke klinik yang mengambil masa 2 jam. ( Di sini kita boleh nampak betapa mulianya kaum hawa dan pengorbanan dorang melahirkan kita, so hargailah mereka! )


6. Wanita yang melahirkan 3 jam setelah mengetahui dia hamil

Belinda Waite, 21, telah beberapa kali datang ke rumah sakit setempat selama 9 bulan terakhir dan dia diberitahu bahwa dia memiliki gangguan kehamilan yang serius. Kenyataannya, dia sedang mengandung seorang bayi perempuan yang sihat. Pada tanggal 6 Februari 2010, malam sebelum Louise lahir, Waite pergi ke rumah sakit. Pada jam 10 malam, doktor memberitahu bahwa dia hamil 3 bulan, tapi faktanya dia hamil 9 bulan, dan Louise tiba 4 jam setengah kemudian pada 2:30 a.m. Waite tinggal bersama pasangannya Wyane Boyles, 28. Bayi perempuan mereka, Louise Boyles, lahir di rumah dengan bantuan Wayne, ibu Syliva.


7. Wanita yang melahirkan bayi yang hampir seukuran dengannya

Seorang wanita bernama Stacey Herald yang berukuran 72 cm, melahirkan bayi perempuan berukuran 46 cm yang tidak jauh lebih kecil dari dirinya. Kehamilannya membuatkan perutnya besar yang menyebabkan tubuhnya terlihat lucu. "Jika aku berbaring, aku akan tampak seperti bekicot", katanya sambil tertawa. "Aku tampak seperti kentang Idaho dengan lengan dan kaki.", tambahnya.


8. Pasangan yang mempunyai kembar kulit putih dan kulit hitam

Pasangan campuran Inggeris ini mengalami kejadian yang cukup aneh, mereka mempunyai anak kembar yang satu berkulit hitam meniru ayahnya dan satunya lagi berkulit putih meniru ibunya. Dan kelahiran keduanya juga menghasilkan kembar yang sama dengan kembar yang pertama.

Ranking: 5

Perhatian!

farishishak.blogspot.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui ruangan komen di bawah mahupun komen melalui laman sosial facebook. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Artikel ini bermanfaat? Silakan SHARE. :)

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
Copyright © 2012 Realiti Fantasi | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO