Satu gol belum selamat

on Monday 26 March 2012

TUGAS sukar menanti Terengganu dalam misi mempertahankan kejuaraan Piala FA musim ini selepas sekadar mendapat bekalan satu gol ketika melayan kunjungan Lions XII pada aksi suku akhir pertama kelmarin.

Berbekalkan jaringan Joseph Kalang Tie, skuad kendalian Mat Zan Mat Aris itu juga tidak mempunyai jalan lain, selain perlu mengelak daripada menjadi 'mangsa' amukan Singa pada pertembungan kedua di Stadium Jalan Besar, esok.

Mat Zan ketika ditemui turut mengakui satu gol yang diperoleh di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu kelmarin sebenarnya belum menjamin kedudukan juara bertahan itu melangkah ke separuh akhir.


"Satu gol memang belum selamat kerana selepas ini kami akan berkunjung ke Singapura untuk perlawanan suku akhir kedua.

"Sudah pasti kelebihan akan memihak kepada Lions XII apabila beraksi di tempat sendiri dan di pihak kami, ia pastinya perlawanan yang sukar," kata Mat Zan kepada Kosmo! semalam.

Justeru, Mat Zan yang mengambil alih tugas Irfan Bakti pada awal musim ini mengakui dia sedikit kecewa apabila anak-anak buahnya gagal mendapatkan banyak gol pada pertemuan pertama kelmarin.

Jelasnya, perlawanan yang dikuasai sepenuhnya tuan rumah itu pada ketika lawan terpaksa bermain sepuluh orang sepatutnya berakhir dengan jumlah jaringan yang besar.

"Lions XII mempunyai kekuatan di bahagian tengah dan sebab itu kami cuba melancarkan serangan melalui sayap kanan dan kiri.

"Hasilnya, kami berjaya mendapatkan banyak peluang untuk menjaringkan gol, tetapi gagal disudahi dengan baik oleh pemain.

"Paling jelas adalah pada separuh masa kedua apabila pasukan lawan terpaksa bermain dengan sepuluh pemain dan kami pula hanya mampu menjaringkan satu gol," jelasnya.

Pada perlawanan kelmarin, Terengganu memperoleh gol kemenangan pada minit ke-65 apabila rembatan dari luar kotak penalti oleh Joseph terkena pertahanan Lions XII sebelum menerjah jaring.

Mengulas mengenai perlawanan kedua esok, Mat Zan menjelaskan, dia tidak berhasrat untuk menampilkan corak permainan bertahan.

"Kami tidak perlu bertahan kerana kami juga perlukan gol untuk menjamin tempat ke separuh akhir," ujarnya. - Sinar Harian
Ranking: 5

Perhatian!

farishishak.blogspot.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui ruangan komen di bawah mahupun komen melalui laman sosial facebook. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Artikel ini bermanfaat? Silakan SHARE. :)

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
Copyright © 2012 Realiti Fantasi | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO