Arsenal terus dibuai mimpi indah

on Monday 26 March 2012

LONDON – Pengurus Arsenal, Arsene Wenger menyifatkan kebangkitan skuadnya ketika ini bagaikan mimpi indah yang menjadi kenyataan.

The Gunners kini selesa menduduki tangga ketiga Liga Perdana England dengan 58 mata selepas menjinakkan Aston Villa dengan keputusan 3-0 malam kelmarin, dan ia merupakan kemenangan ketujuh berturut-turut pasukan itu setakat ini.

Sebelum ini, skuad kendalian Wenger dilihat bergelut dengan prestasi hambar pada permulaan musim apabila sekadar menduduki tangga ke-17 liga.

“Kami memiliki tahap permainan yang cukup konsisten ketika ini. Kami berjaya meledak gol dan dalam masa sama tidak melepaskan gol dengan mudah.

“Sejujurnya, saya rasa bagaikan bermimpi melihat kebangkitan Arsenal dan apa yang perlu kami lakukan selepas ini ialah menghadapi baki perlawanan liga dengan cukup optimis,” katanya.

Begitupun, cerita berbeza pula melanda rakan sejawatannya di Liverpool, Kenny Dalglish yang menyifatkan kekalahan 1-2 kepada pasukan bermasalah, Wigan Athletic kelmarin adalah disebabkan pemainnya yang dilihat agak kepenatan selepas mengharungi jadual perlawanan yang cukup padat.

“Ya, pemain saya memang kepenatan. Tidak kira bagaimana kami beraksi, kadang-kadang tuah juga memainkan peranan.

“Buat masa ini, saya tidak mempunyai pemain yang cergas sepenuhnya apabila terpaksa beraksi banyak perlawanan dalam masa seminggu,” kata Dalglish selepas menyaksikan pasukannya sekadar berada di tangga ketujuh dengan 42 mata.

– AFP
Ranking: 5

Perhatian!

farishishak.blogspot.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui ruangan komen di bawah mahupun komen melalui laman sosial facebook. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Artikel ini bermanfaat? Silakan SHARE. :)

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
Copyright © 2012 Realiti Fantasi | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO