Arsenal mahu kekal No. 3

on Saturday 24 March 2012

LONDON - Arsenal berhasrat untuk mengukuhkan kedudukan di tangga ketiga Liga Perdana England dengan menewaskan Aston Villa malam ini.

Skuad bimbingan Arsene Wenger itu menjadi pilihan untuk berada dalam kelompok tiga pasukan terbaik musim ini se- lepas mencatat kemenangan 1-0 ke atas Everton awal pagi kelmarin.

Arsenal berjaya memintas kedudukan Tottenham Hotspur di tangga ketiga sele- pas skuad bimbingan Harry Redknapp itu seri 1-1 dengan Stoke City di White Hart Lane.


Menjelang aksi di Stadium Emirates malam ini, Arsenal dijangka tidak berdepan masalah besar untuk membenam cabaran Villa yang kini menduduki tangga ke-15.

Menyedari peluang Arsenal mengekalkan kedudukan di tangga ketiga semakin cerah, tonggak pertahanan, Laurent Koscielny berharap rakan-rakan sepasukannya menampilkan rentak bertenaga ketika beraksi di hadapan penyokong sendiri nanti.

"Kemenangan ke atas Everton adalah se- suatu yang baik tetapi apa yang lebih penting, perlawanan menentang Aston Villa," kata Koscielny.

"Sekiranya kami menang, ia sangat baik buat kami. Kami mahu mempertahankan kedudukan ini (di tangga ketiga) dan penting untuk kami bermain dengan baik.

"Ia tidak hanya bergantung kepada empat pemain pertahanan. Semua pemain perlu bekerja keras dan kami perlu melakukan serangan bersama.

Kejayaan ke atas Everton adalah kemenangan keenam berturut-turut buat Arsenal dalam kempen liga, selain skuad The Gunners itu tidak bolos sejak awal Februari lalu.

"Kami melalui tempoh yang sukar sebelum ini tetapi kami memiliki ramai pemain yang hebat dan sebuah pasukan yang baik.

"Bola sepak berubah dengan pantas dan dalam tempoh tiga atau empat minggu, kami perlu meneruskan rentak kemenangan.

"Kami perlu mengekalkan situasi itu dan apa yang lebih penting, memastikan kami kekal dalam kelompok empat pasukan terbaik," jelas Koscielny. - AFP
Ranking: 5

Perhatian!

farishishak.blogspot.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui ruangan komen di bawah mahupun komen melalui laman sosial facebook. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Artikel ini bermanfaat? Silakan SHARE. :)

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
Copyright © 2012 Realiti Fantasi | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO